dilluns, 2 de novembre del 2015

"Vida i mort a Hull"


Continuo endinsant-me en el món larkinià. El personatge, l'escriptor, tenen alguna cosa que em fascina i m'empeny a saber-ne més coses. Intuir quin Larkin hi ha darrere els seus versos, d'on surt aquesta inclinació per la solitud, la tristesa, d'on ve aquest to irònic, a voltes cínic, tan crític amb l'experiència vital, d'on neix la terrible visió d'una mort sense pal·liatius.


Ja fa temps que vaig descobrir a la xarxa el documental "Love and death in Hull" editat per Channel 4, un canal privat anglès amb un cert estatus de canal públic. De seguida -malgrat el meu pobríssim anglès-vaig veure que es tractava d'un documental rigorós i molt interessant que intenta respondre a algunes d'aquestes qüestions que presentava més amunt. Hi apareixen amics i amigues de Larkin, testimonis de la seva infantesa i joventut, així com Maeve Brennan, una de les seves parelles sentimentals. Arrodonint aquesta visió més personal hi trobareu també Andrew Motion, el biògraf de Larkin, i alguns dels escriptors que el van conèixer -com Martin Amis, fill de l'amic de Larkin, Kingsley Amis- i que valoren la seva poesia a la llum de la seva relació personal. En fi, un documental que crec que pot interessar a qualsevol larkinià com jo, i més encara si té una comprensió fluïda de la llengua anglesa.

La família de Larkin, pare, mare i germana.
Larkin envoltat de sa germana i sa mare.
Larkin i Mave Brennan, col·lega a la Universitat de Hull i parella sentimental.

Larkin i Monica Jones, una altra de les seves parelles.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada